BLOG

Blog

Miért hagy el a vevőd?

Miért hagy el a vevőd?A felmérések szerint ennek 5 oka van:• 4% eltűnik. Elköltözött, beteg, elvált, gyereke született, meghalt, azaz megváltozott az élethelyzete vagy valamiért nem tud vásárlási döntést hozni.• 5% beszállítót váltott a barátja vagy…

A felmérések szerint ennek 5 oka van:

• 4% eltűnik. Elköltözött, beteg, elvált, gyereke született, meghalt, azaz megváltozott az élethelyzete vagy valamiért nem tud vásárlási döntést hozni.

• 5% beszállítót váltott a barátja vagy a munkatársa javaslatára. Maradj kapcsolatban velük, visszakaphatod őket - néha meglepődsz, milyen gyorsan!

• 9% valamilyen versenyelőny miatt cserél le téged. A termékeddel szemben felkínált valamilyen előny miatt, ami leggyakrabban az olcsóbb árat jelenti.

• 14% azért vált, mert elégedetlen a termékeddel. Jobban jársz, ha ez esetben nem erőlteted azt, ami a számára nem megfelelő. Így növelheted a bizalmat, és nyitva hagyod az ajtót, hogy visszajöjjön amikor úgy érzi, hogy van valamid, ami kielégítheti az igényeit. Ne adj el számára nem megfelelő terméket, mert örökre kiléphet az ügyfélkörödből!

• 68% nem tér vissza hozzád, mert nem érzik részedről a vevőápolást, a gondoskodást. Ők azok, akiket nem lett volna szabad elveszítened. Nem tartottad velük a kapcsolatot, nem mutattad ki, hogy milyen nagyra értékeled őket, nem becsülted meg őket.

A vevői panaszok gyors megoldásával megtarthatod a panaszkodó ügyfelek 95% -át. Ha csak meghallgatod a vevőd panaszát, már akkor több mint az 50% -ukat megmentheted!

 

Források: Az Egyesült Államok kormányának "Why customer stop buying?" Tanulmányából. Warren Greshes és Bob Mellon

Gree GreeGree-gree Kft